سبزی های بیشتری به روز خودتان اضافه کنید/ 10نکته برای کمک به شما برای خوردن بیشتر سبزی ها

(چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۰۰

خوردن بیشتر سبزی ها ساده است! خوردن سبزی مهم است زیرا سبزی ها تامین کننده ویتامین ، مواد معدنی و کم کالری هستند. برای گنجاندن سبزی های بیشتر در وعده های غذایی خودتان، توصیه می کنیم آنها را نه تنها در وعده های غذایی بلکه می توانید به صورت اسنک در مابین وعده های غذایی مصرف کنید.

1. راه های پخت سریع را کشف کنید
سبزی های تازه یا فریز شده را برای یک بشقابِ سریع و ساده جهت افزودن به هر وعده غذایی در مایکروویو طبخ کن. لوبیا سبز بخار پز شده، هویج یا کلم بروکلی را در یک کاسه با یک مقدار آب در مایکروویو برای یک طرف بشقابِ سریع، بخار پز کنید.
2. در بازی پیشرو باشید
یک مقدار فلفل دلمه ای، هویج، بروکلی را خرد کنید. اگر زمان محدودی دارید، آنها را برای زمان دیگری بسته بندی کنید. شما می توانید آنها را همراه با سالاد، انواع کوکو و کتلت، یا انواع غذاهای دیگر مصرف کرده، لذت ببرید.
3. سبزی های غنی از رنگ را انتخاب کنید
بشقاب خود را با سبزی های قرمز، نارنجی، سبز تیره، خوشرنگ کنید. آنها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. کدو مسما، گوجه فرنگی های گیلاسی، سیب زمینی شیرین، یا کلم برگ را امتحان کنید. نه تنها آنها طعم عالی می دهند، بلکه برای شما مفید هم هستند.
4. طبقات فریز را چک کنید
سبزی های فریز شده برای استفاده سریع و آسان هستند و مواد مغذی آنها شبیه سبزی های تازه است. سعی کنید سبزی های فریز شده مثل ذرت، نخود فرنگی، لوبیا سبز یا اسفناج را برای بشقات مورد علاقه خودتان اضافه کنید. بدنبال سبزی های فریز شده بدون سس، آب گوشت، کره یا خامه باشید.
5. سبزی را کنسرو کنید
سبزی های کنسرو شده، افزودنی های عالی برای هر وعده هستند. بنابر این کنسرو گوجه فرنگی، لوبیا، قارچ، چغندر (لبو) را برای استفاده دم دستی، ذخیره کنید. آنهایی را انتخاب کنید که بر روی آنها برچسب خورده :" سدیم"، "سدیم کاهش یافته" یا " بدون نمک افزوده شده".
6. کاسه سالاد خود را مانند یک باغ رنگی درست کنید
سالاد خود را با استفاده از سبزی های خوشرنگ مثل لوبیا، فلفل دلمه ای قرمز خرد شده، تربچه های حلقه شده، کلم خرد شده، هویج، یا شاهی سرشار از رنگ کنید. سالاد شما نه تنها خوب به نظر می رسد بلکه طعم خوبی هم دارد.
7. روی سوپ، بعضی از سبزی ها را خرد کنید
گرم کنید، میل کنید. سوپ گوجه فرنگی، سوپ کدو، یا سوپ سبزیجات را امتحان کنید. بدنبال کاهش نمک، سوپ یا سوپ های کم نمک باشید. وقتی سوپ می پذید با آبگوشت کم سدیم و سبزی های مورد علاقه خودتان طبخ کنید.
8. وقتی که بیرون از خانه هستند
اگر شام بیرون از خانه هستید، نگران نباشد. وقتی سفارش می دهید، درخواست سبزیجات یا سالاد اضافه در کنار غذای سرخ شده بدهید.
9. از مزه و طعم سبزی های فصلی لذت ببرید
سبزی هایی را بخرید که بیشترین طعم را در فصل و کمترین قیمت را دارند. سوپر مارکت های محله خودتان را برای خرید حراج این مواد غذایی بررسی کنید، یا فروشگاه های عرضه مستقیم این محصولات را چک کنید.
10. چیزهای نو را امتحان کنید
یک سبزی تازه را انتخاب کنید، که هرگز قبلا امتحان نکرده بودید. برای یافتن دستورالعمل های طبخ غذا به آدرس سایت معتبر زیر مراجعه کنید:
www.whatscooking.fns.usda.gov
تهیه و تدوین: فرامرز کوچکی


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید