ورزش را به عادت تبدیل کنید

(سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۱۳

ورزش کردن برای بدن انسان و سلامت روح و جسم بسیار مهم و مفید است و افرادی که ورزش را برای خود به یک عادت جدا نشدنی تبدیل می کنند می توانند سلامت بدنشان را در طول دوره زندگی تضمین کنند.

 برای تبدیل کردن ورزش به یک عادت باید برنامه های ذیل را انجام داد:

برای ورزش وقت تعیین کنید
سخت ترین کار در ورزش ، برنامه ریزی برای آن است . در زندگی ما همیشه کار بر ورزش اولویت دارد ورزش فقط برای اوقات فراغت است . اما چه کسی در این زمانه اوقات فراغت و بیکاری دارد ؟ پس با ورزش هم باید به عنوان یک کار مثل بقیه کارهای روزمره برخورد کرد و برای آن برنامه ریزی نمود. قدم اول این است که 30 دقیقه از وقت تان را سه بار در هفته فقط به ورزش اختصاص دهید . در جلسات اول وقتی زمان مورد نظر فرا رسید ، تمام کارهای خود را کنار بگذارید . حتی به تلفن جواب ندهید ، ننویسید و فقط و فقط به ورزشی که دوست دارید انجام دهید ، فکر کنید . با این کار احساس بهتری نسبت به ورزش پیدا می کنید و به این نتیجه می رسید که این زمان فقط به ورزش کردن اختصاص دارد و نه به چیز دیگری . عبور از این مرحله به خود فرد بستگی دارد و حداقل یک هفته باید برای آن در نظر گرفته شود .

ورزش را شروع کنید
در مرحله ی بعدی ، ورزشی را که دوست دارید ، شروع کنید . بعضی افراد ورزش های گروهی را ترجیح می دهند و بعضی دیگر از ورزش های انفرادی لذت می برند . عده ای هم هستند که ورزش کردن در خانه را می پسندند . شما می توانید آنچه را دوست دارید انتخاب کنید . در این مرحله باید یک حداقل زمان را برای ورزش تعیین کنید . مثلاً شما باید خود را موظف کنید سه بار در هفته و هر بار نیم ساعت ورزش کنید . حتی اگر بیمار شدید ، مسافرت رفتید یا به شدت گرفتار بودید ، می توانید در این ساعات تعیین شده حرکات سبک کششی را انجام دهید یا قدم بزنید ، اما این وقت را به کار دیگری اختصاص ندهید ، به هر حال از حداقل زمانی که برای ورزش در هفته تعیین کرده اید ، کمتر ورزش نکنید .
.
به اثرات مفید ورزش دقت کنید
توجه داشته باشید که ورزش اثرات بسیار مفیدی در زندگی روزمره شما خواهد داشت . شما می توانید با استرس ها به راحتی مقابله کنید ، مشکلات خود را راحت تر حل کنید ، از خوردن غذا لذت بیشتری ببرید و تمایل بیشتری نسبت به غذاهای گوناگون پیدا می کنید . به این ترتیب کیفیت زندگی شما به مراتب بهتر می شود .

هدف خود را عوض کنید
بیشتر ما ورزش می کنیم تا لاغر شویم یا می خواهیم بدن خود را عضلانی کنیم . متاسفانه این اهداف در دراز مدت حاصل می شوند و ممکن است شما را از ورزش کردن مایوس کنند . همیشه فکر کنید که ورزش را برای حفظ سلامتی و افزایش انرژی در انجام کارهای روزمره انجام می دهید . اینها اهدافی هستند که خیلی زود به آنها دست می یابید .

از تغییرات ایجاد شده لذت ببرید
اگر مرتب ورزش کنید ، تغییرات ایجاد شده در جریان شما برای تان لذت بخش خواهد بود . مثلاً وزن شما کاهش می یابد ، عضلات شما شکل مناسبی به خود می گیرد و انعطاف پذیری تان زیاد می شود .

درمورد عادات ورزشی تان صحبت کنید
زمانی را در نظر بگیرید که به تنهایی، یا با یک دوست یا اعضای خانواده بنشینید و در مورد عادات ورزشی تان صحبت کنید. شاید این زمان، اولین روز از هر ماه باشد یا آخرین روز. تا زمانیکه این کار را انجام دهید، زمان دقیق آن اهمیت چندانی ندارد. یک چک لیست از سؤالات مختلف آماده کنید: آیا تمرینات تان را دنبال می کنید؟ آیا در حال پیشرفت هستید؟ چه احساسی دارید؟ چه کاری را می توانید بهتر یا به طور متفاوت انجام دهید؟ انجام کدام کار برایتان دشوار است؟ این نوع جلسات شما را با مسئولیت نگاه می دارد. همچنین به شما کمک خواهد کرد که پیشرفت تان را ارزیابی کنید و در مسیر دستیابی به اهداف تان باقی بمانید.

با ورزش زندگی کنید و به آن به عنوان یک کار سخت نگاه نکنید
به ورزش به عنوان یک کار سخت و طاقت فرسا فکر نکنید. در عوض به آن به عنوان یک ضرورت برای بقاء تان نگاه کنید. شما نمی توانید بدون غذا زنده بمانید و بدون ورزش هم نمی توانید زندگی کنید. ورزش یک ضرورت است، ضرورتی که زندگی شما را بهتر خواهد کرد. هنگامی که آن را به عنوان یک حقیقت پذیرفتید، جای دادن ورزش در برنامه زندگی تان به یک عادت تبدیل خواهد شد، نه یک عذاب.
داشتن هدف در ورزش تاثیر سیار مهمی در لاغر شدن دارد. برای اینکه بتوانیم به لاغر شدنی که همیشه در فکرمان داریم برسیم و آرزوی رسیدن به آن را داریم، برسیم، باید یک شیوه عادت ها را در زندگی انجام دهیم. تفاوت اشخاصی که از تناسب اندام برخوردارند با بقیه افراد در همین شیوه های خاص ورزشی است.

به خودتون ثابت کنید که انسان با اراده ای هستید
تمام افرادی که اندام متناسبی دارند، افرادی با پشتکار هستند و این تناسب رو به راحتی و بدون تلاش به دست نیاورده اند. اگر واقعاً می خواهید که به تناسب اندام برسید، باید بدانید که پشتکار در این زمینه حرف اول رو می زند. بین جلسات ورزشی خود، وقفه های طولانی مدت نیندازید. مسافرت، کار و مشغله رو بهانه نکنید. در طی ورزش هم سعی نکنید که از زیر کار در بروید و کم کاری کنید. مطمئناً می توانید بخشی از وقت خودتون رو به ورزش اختصاص بدهید. کارهای غیرضروری رو کنار بگذارید تا وقت برای ورزش داشته باشید. تنها دلیل موجهی که می تواند ما رو از ورزش کردن، معاف کند، بیماری یا صدمات جسمی است و بس.

از وسایل ورزشی مناسب استفاده کنید
احساس راحتی و ایمنی در حین ورزش، از اهمیت زیادی برخوردار است. لباس و کفشی که برای ورزش به تن می کند، وزنه ها و دستگاه هایی که ورزش رو با کمک اونها انجام می دهید، نقش مهمی در ترغیب شما به ورزش و نیز کمک به عملکرد بهتر در ورزش، ایفا می کنند. اگر لباس یا کفش مناسب نداشته باشید، از توان ورزشی شما کاسته شده و شما رو زودتر از موعد خسته می کند. حتی اگر دسترسی به وسایل و دستگاه های ورزشی ندارید، سعی کنید که حداقل لباس و کفش مناسب بپوشید. همچنین، می توانید از کمترین امکانات یعنی از دمبل و مت و طناب بهره ببرید.



پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید