شماره41

ورزش باراسل با حرکاتی زیبا ودوست داشتنی

(چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹) ۰۹:۰۰

درحال حاضر ورزش باراسل، به‌عنوان یکی از این قبیل ورزش‌ها به شمار می‌رود که موجب جذب طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری به سمت خود شده است. منشأ این ورزش کشور فرانسه بوده و به انجام حرکت‌ها و تمرین‌های باله به‌صورت نشسته و خوابیده می‌پردازد که انجام آن‌ها لاغری، صاف شدن شکم و فرم گرفتن عضلات پایین تنه را برایتان به ارمغان می‌آورد.

این رشته ورزشی، در ایران جزو ورزش‌های مدرن محسوب می‌شود. موسس این رشته بوریس کنیاسف ( Boris Kniaseff) است . باراسل در واقع انتقال حرکات باله از حالت ایستاده به حالت خوابیده و روی زمین است. کلمه فرانسوی Barre به فارسی به معنای میله و Sol به معنای زمین است.

حرکات در حال حاضر ورزش باراسل، به‌عنوان یکی از این قبیل ورزش‌ها به شمار می‌رود که موجب جذب طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری به سمت خود شده است. منشأ این ورزش کشور فرانسه بوده و به انجام حرکت‌ها و تمرین‌های باله به‌صورت نشسته و خوابیده می‌پردازد که انجام آن‌ها لاغری، صاف شدن شکم و فرم گرفتن عضلات پایین تنه  را برایتان به ارمغان می‌آورد.

این ورزش شامل حرکاتی است قدرتی کششی و استقامتی که به صورت خوابیده انجام می گردد. فعال ترین عضو بدن در حین تمرینات باراسل پاها می باشند.

تمرکز و تاثیر حرکات باراسل روی نقاط میانی بدن از جمله شکم پهلوها باسن و عضلات ران ها می باشد. پس از گذشت ۶ ماه شما می توانید تاثیر این را به وضوح روی اندامها و بدن خود مشاهده کنید. در واقع حرکات باراسل باعث می‌شود که شما عضلاتی قوی٬ کشیده و زیبا داشته باشید. همچنین باعث کاهش سایز٬ تناسب اندام و افزایش انعطاف پذیری می گردد.

به دلیل فرم انجام این حرکات، باراسل باعث تصحیح حالات بد بدن و صاف شدن ستون فقرات می شود. در تمرینات باراسل، یکی از حرکات بسایر عالی، حرکتهای جوان کننده هستند.

با انجام این حرکات،خون از پاها به سمت قلب باز می گردد و خون تازه جایگزین می شود. این اتفاق باعث نشاط روحی و حس سبکی در ورزشکاران می شود. نکته حائز اهمیت در طول انجام تمرین های باراسل ، کشیدن شکم به داخل و چسباندن گودی کمر به زمین است. همچنین گردش زانوها به خارج نیز اهمیت زیادی دارد.

خداحافظی با چربی‌ها

باراسل شامل بخشی از حرکات قدرتی و کششی باله است که روی عضلات نزدیک‌کننده و دورکننده ران به طور مداوم کار می‌کند بنابراین استقامتی نیز محسوب می‌شود. تمرینات باراسل باعث افزایش انعطاف‌پذیری، کاهش سایز به ویژه در قسمت پایین‌تنه (پاها، شکم و پهلوها) و کاهش وزن می‌شود.

اصطلاحات ورزش باراسل

هر ورزشی اصطلاحات مخصوص به خود را دارد. ورزش باراسل هم به همین صورت است. شما اگر قصد دارید این ورزش را در خانه انجام دهید، حتما باید با اصطلاحات ورزش باراسل آشنا باشید.
Passé: در اجرای صحیح حرکت پسته باید زانو ها کاملاً به پهلو و به سمت بیرون چرخش داشته باشد.
Plié: در این حرکت زانوها خم و پاها در حالت پوینت و پشت و کمر باید کاملا صاف باشد.
Battement: در این حرکت پا به صورت کاملا منقبض و کشیده هستند. این حرکت باید بدون خم شدن زانوهایتان انجام شود. پاها باید از جهت استخوان لگن به بالا و پایین حرکت کنند.
Flex point: این اصطلاح ورزش باراسل مربوط به انگشت‌ها و روی پاها و مچ پا می‌شود. به ترتیبی که در حالت فلکس روی پا با ساق پا زاویه ۹۰ درجه می‌سازند و در حالت پوینت دقیقا تلاش می‌کنیم تا با کشیدن انگشتان پا به جلو این زاویه را به صفر برسانیم.
در حال حاضر ورزش باراسل، به‌عنوان یکی از این قبیل ورزش‌ها به شمار می‌رود که موجب جذب طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری به سمت خود شده است. که حرکت‌ها و تمرین‌های باله به‌صورت نشسته و خوابیده سبب لاغری، صاف شدن شکم و فرم گرفتن عضلات باسن و ران می شود.

تعداد بازدید : ۲,۲۱۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید