شماره 45

بادی بالانس ، ورزشی برای همه نسل ها

(یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹) ۱۳:۳۴

ورزش بادی بالانس ورزرش جدیدی است که برای تقویت جسم و روح ابداع شده و میتواندتاثیر شگفت انگیزی روی سلامتی افراد داشته باشد و با تمرینات آن به به تناسب اندام رسید.

ورزش بادی بالانس چیست؟ بادی بالانس ورزش دیگری است که توسط کمپانی لس میلز ( Les Mills ) طراحی شده است و اساس آن یوگاست. بادی بالانس ، ورزشی ترکیبی است از تای چی، یوگا و تمرینات روش کنترولوژی( پیلاتس) . ورزشی است استقامتی و مقاومتی که روی کوچکترین و بزرگترین عضلات بدن انسان تاثیر می گذارد. با انجام دادن این ورزش، احساس شما تغییر می کند، بدنتان منعطف می شود و از نظر فیزیکی و ذهنی هشیارتر می شود. همچنین موجب می شود که آرامش و تمرکز به دست آورید. روش تمرین کردن در کلاسهای بادی بالانس به همراه موسیقی استاندارد و کریوگرافی ( طرح برنامه ) می باشد. تمام رده های سنی می توانند ازین ورزش بهره ببرند.

با ورزش تای چی و موسیقی آرام شروع می شود تا آرامش را به درون شما فرا بخواند و سپس بدن را به آهستگی وارد مرحله بعدی کند. سپس از تمرینات یوگا استفاده می کنند تا بدن تحت کشش قرار بگیرد. بعد از این مرحله نیز با استفاده از تمرینات گوناگون ناحیه شکم را تقویت می کنند و در انتها با ریلکسیشن و مدیتیشین، ورزش پایان می یابد.

5 اصل مهم در این ورزش باید به کار گرفته شود؟

ابتدای جلسه با استفاده از حرکات تای چی به گرم کردن و آرام کردن بدن پرداخته می شود.
انجام تمرینات یوگا برای انعطاف پذیر بودن بدن
انجام تمرینات پیلاتس برای تقویت عضلات میان تنه
در انتهای کلاس بیان کردن جملات مثبت و تصویر سازی ذهنی زیبا توسط مربی همراه با موسیقی بسیار آرامش بخش به دلیل از بین بردن تمام نگرانی ها و استرس ها
در آخر کلاس را با خوشحالی و آرامش لذت بخشی ترک می کنید.
این ورزش برپایه یوگا است و در این کلاس بیشتر حرکات، کششی و قدرتی انجام می گیرد. مدت زمان این کلاس بین 30 تا 55 دقیقه است. حتی این کلاس با مدیتیشن همراه است که باعث آرام کردن بدن و بهبود حال روانی می شود.

فواید ورزش بادی بالانس

هدف کلاس‌های ورزش بادی‌بالانس افزایش قدرت عضلات، کمک به تحرک مفاصل و افزایش انعطاف‌پذیری ماهیچه‌هاست. همچنین یک هدف مهم دیگر در این کلاس‌ها، کاهش استرس و افزایش سلامت ذهن شرکت‌کنندگان است. با افزایش قدرت عضلات و انعطاف‌پذیری و یک ذهن آرام، آرامش به بدن برمی‌گردد.

ورزش بادی بالانس برای چه گروه سنی مناسب است؟

شرکت در کلاس های این ورزش برای تمام افراد اعم از بانوان، آقایان، نوجوانان، جوانان است و هر فردی با داشتن هر سطح از آمادگی بدنی مناسب می تواند به راحتی این ورزش ها را انجام دهد. پس اگر قصد لاغری یا کاهش وزن را دارید و علاقه به شرکت در کلاس های ورزشی پرفشار را ندارید می توانید از این ورزش استفاده کنید که کلاس های کم فشاری هستند.

تاثیر بادی بالانس بر لاغری

برای داشتن بدنی خوش فرم می توانید در این کلاس ورزشی شرکت کنید. با انجام حرکات بادی بالانس بعد از گذشت زمان نتایج محسوسی را در لاغری خود مشاهده می کنید .ایجاد تغییر در سبک زندگی افراد تمرکز اصلی مربیان در این ورزش است.

اغلب افراد برای هدف کاهش وزن در کلاس بادی بالانس شرکت می کنند . شاید با شرکت در این کلاس کاهش وزن داشته باشید اما هدف اصلی تمرینات این ورزش افزایش انعطاف پذیری، کاهش استرس، آرامش ذهن و بدن، افزایش قدرت عضلات است.

در یک کلاس 55 دقیقه ای فرد حدودا 390 کالری می سوزاند.پس اگر فرد 70 کیلوگرم باشد و با همین زمان 55 دقیقه ای با سرعت متوسط پیاده روی کند، تقریبا 330کالری انرژی می سوزاند. اما سایر تمرینات بیشتر کالری می سوزاند.

ورزش بادی بالانس در ایران

ورزش بادی بالانس که یک رشته نوپا در کشور است از سال 89 توسط بیتا بردبار در ایران بنیان‌گذاری شد و در فدراسیون اسبق آمادگی جسمانی و سپس فدراسیون ورزش‌های همگانی به کار خود ادامه داد.

در حال حاضر این رشته جدید و نوپا که ترکیبی از ورزش‌های ریلکسیشن و انعطاف پذیری است، توانسته بیش از 100 مربی فعال در سطح کشور داشته باشد و جایگاه خود را در بین ورزش‌های امادگی جسمانی و تناسب اندام باز کند

بادی‌بالانس مناسب برای تمام سنین از سالمندان تا کودکان است و همچنین گروه‌های ویژه ما که شامل زنان باردار می‌شود، با توجه به حساسیت این دوره تمریناتی برای تقویت مادر وجود دارد.

از دیگر برنامه‌های تخصصی، ورزش بادی‌بالانس برای سالمندان است؛ سالمندی مرحله‌ای است که ناگزیر همه با آن روبرو می‌شوند. با افزایش سال‌های عمر به ویژه پس از 60 سالگی اغلب اعمال فیزیولوژیکی و مکانیکی بدن کاهش پیدا کرده و کارایی قلب و شش به تدریج کم می‌شود، تحقیقات نشان داده که پیری زودرس با بی تحرکی تسریع می‌شود، خمیدگی بدن ناشی از عدم تحرک مهمترین عامل در ایجاد پیری زودرس است، لذا یکی از مهم‌ترین روش آهسته نمودن آهنگ سالخوردگی، ورزش است.

هدف رشته بادی بالانس برای سالمندان ایجاد سازگاری در این افراد افزایش دوران تحرک و فعال بودن افراد مسن خصوصا در زنان سالمند و نیز افزایش سال‌های موثر عمر است. بادی‌بالانس می‌تواند دارویی باشد که بسیاری از انسان‌ها را سالم و تندرست نگه می‌دارد.

بادی بالانس برای کودکان نیز می‌تواند نیاز به حرکت و نشاط آن‌ها را برآورده کرده و در قالب برنامه و تمرینات خاص و البته امن و بدون آسیب فاکتورهایی همچون قدرت، انعطاف پذیری و نشاط را برای کودکان افزایش دهد.

تمرین این ورزش به منزله افزایش سلامت جسم و روان، کاهش استرس از طریق مدیتیشن و تمرینات فیزیکی است .

تعداد بازدید : ۹۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید